BEVEREN-WAAS/WETTEREN – Voor de derde keer op rij werden de SafeShops Awards uitgereikt. Zestien Belgische webshops mochten een Award in ontvangst nemen. Om de Awards toe te kennen, deed SafeShops.be, de Belgische associatie voor de e-commerce sector, een beroep op de ervaringen van bijna 4.000 online shoppende consumenten. Er vielen ook 2 Oost-Vlaamse bedrijven in de prijzen. De Online Apotheek 24pharma uit Beveren-Waas won de prijs van “Brilliant Concept” in de categorie middelgrote bedrijven. Smartphoto uit Wetteren ging met deze prijs naar huis in de categorie grote bedrijven.
Om te kunnen deelnemen aan de SafeShops Awards moesten webshops zich registeren. Dit jaar zaten 89 Belgische webshops in de running voor een Award. “Het succes van een webshop wordt door de online consument bepaald. Het zijn zij die hun weg moeten vinden naar de online shop, ze moeten aangetrokken worden door het aanbod en uiteindelijk tot de aankoop overgaan”, gaat Greet Dekocker, Managing Director Safeshops.be, van start. “Het leek ons dan ook logisch om net die online consument, de klant, te vragen om hun webshop te beoordelen door middel van een vragenlijst.”
Brilliant Concept
De Oost-Vlaamse bedrijven 24pharma en Smartphoto mogen de award “Brilliant Concept” op hun naam schrijven. In deze categorie zijn het design en de klantvriendelijkheid van de website alsook de beschikbare productinfo bepalend. Vorig jaar wonnen beide bedrijven ook al een award.
Het jonge 24pharma is op 5 jaar tijd uitgegroeid tot een grote online apotheek in België en Nederland. “We groeien snel (gemiddeld 1000 nieuwe klanten per week) en dit mede door onze uitstekende service. We halen een gemiddelde klantenbeoordeling van 9.6/10, wat enorm hoog is. Een team van “content” specialisten zorgt er dan ook voor dat onze website dagelijks wordt verrijkt met productinfo”, aldus Diederik Matthijs, eigenaar van 24pharma.
“Vorig jaar haalden we ook al een Safeshops award. Dat we de award dit jaar opnieuw mogen ontvangen, is een bekroning voor onze aanpak waarbij we de patiënt centraal stellen en ultieme klantentevredenheid voorop stellen”, besluit Diederik Matthijs.