2014 was tweede beste jaar ooit voor Volvo Gent

volvoVolvo Car Gent heeft 2014 sterk afgesloten, met 264.000 geproduceerde auto’s van het type S60, XC60, V40 en V40 Cross Country. Dat heeft woordvoerder Mark De Mey bekengemaakt. Na 2011, toen er 266.000 geproduceerde wagens van de band rolden, was 2014 het beste jaar voor Volvo Gent. Voor 2015 verwacht Volvo Gent nog altijd een goed productieniveau, dat in lijn ligt met de cijfers van de laatste vijf jaar, zo meldt de woordvoerder van Volvo Gent.

Deze mooie cijfers versterken ongetwijfeld de positie van de Gentse  vestiging nadat de groep op 15 december bekendmaakte dat ze voortaan wereldwijd een nieuwe marketingstrategie zal hanteren. “De auto-industrie is een van de meest conservatieve en minst progressieve marketingclusters in de wereldwijde zakenwereld”, verklaarde Alain Visser, Senior Vice President Marketing, Sales & Customer Service bij Volvo Cars. “Al decennialang houden wij er dezelfde marketingvisie op na als de rest van de auto-industrie. Bij Volvo Cars vonden we het echter hoogtijd om die traditionele denkpatronen te doorbreken en te kiezen voor een strategie op maat van onze specifieke behoeften.”

Die nieuwe strategie – die de ‘Volvo Way to Market’ werd gedoopt – omvat vier pijlers: marketingtools, digitaal leiderschap, verdelers en service. Zo is er in de nieuwe marketingstrategie van Volvo slechts plaats voor drie grote internationale autosalons: een in Europa, een in de VS en een in Azië. Daarnaast zal Volvo elk jaar een eigen event organiseren om zijn producten en merk in de kijker te plaatsen. Online verkoop en marketing komen centraal te staan in de nieuwe marketingstrategie en ook de verdelers en het serviceaanbod krijgen een grondige upgrade. Om dit alles mogelijk te maken zal Volvo een groter marketingbudget vrijmaken.