130 jaar jonge Bruggeman investeert in "spiritainment"

Cyril CahartBruggeman legt zich al sinds 1884 toe op de productie en verdeling van sterkedrank met merken als Peterman, Hertekamp en Smeets. Bruggeman werkte zich op de Belgische markt op tot marktleider in jenever. Sinds 2009 maakt Bruggeman deel uit van de groep La Martiniquaise. Dat opende via een stevige verbreding van het assortiment met onder meer wodka, rum en whisky nieuwe horizonten.

In zijn distilleerderij in Gent produceert Bruggeman nu jaarlijks 11 miljoen liter sterkedrank en aperitieven voor de Belgische markt en voor diverse exportlanden. De viering van de 130ste verjaardag van het bedrijf gaat gepaard met een vernieuwing van de industriële infrastructuur. “Tegelijk blijven we trouw aan onze strategie”, zegt gedelegeerd bestuurder Cyril Cahart.

Die strategie wordt door het bedrijf samengevat in de slogan  “Taste the Belgian Spirit” die rond twee krachtlijnen draait. “In de eerste plaats willen we onze expertise en leiderschap in het segment van de jenevers voort ontwikkelen door een duidelijke positionering te ontwikkelen voor elk van de jenevermerken. Daarnaast willen we onze portefeuille van rum- wodka- en whiskymerken blijven uitbreiden. Met onze merken van sterkedranken mikken we ook de markt van de zogenaamde “spiritainment”, de combinatie van sterkederank en fruitsappen. Door onze ruime merkenportefeuille kunnen we oplossingen aanreiken voor de consumptie van cocktails en longdrinks, die kunnen gemaakt werden via een combinatie met Caraibos, ons eigen merk van fruitsappen voor cocktails.”