“Twee jaar geleden zijn wij online begonnen met het verkopen van Legoblokjes”, vertelt Kay De Greef (31), die samen met Matthias Caryn (34) de zaak leidt. “Tot begin dit jaar stond alle stock bij ons thuis. Onze keuken was geen keuken meer, maar een opslagplaats. In totaal hebben we 1,2 miljoen blokjes en 15.000 verschillende soorten.”
Exclusieve sets
Toch staan niet alle 1,2 miljoen blokjes uitgestald in de winkel. “Qua logistiek is dat niet mogelijk. Stel dat we alle blokjes zouden uitstallen, zou onze winkel te klein zijn”, zegt Kay. “En als kinderen in hun enthousiasme een blokje op een verkeerde plaats terugleggen, zou het ons veel te lang duren om dat kleine onderdeel terug te vinden tussen alle andere blokjes.”
“Naast de losse blokjes in de winkel hebben we ook sets, zowel de klassieke sets als de exclusieve sets. Voor iedereen wat wils, goedkopere items, duurdere items, voor jong en oud, dat was de insteek. Zodat niemand met lege handen naar huis moet gaan.”
400 Lego-mannetjes
Opvallend in de winkel is de Lego-figuurtjesmuur. “We hebben hier 400 Lego-mannetjes staan. De goedkoopste kan je al voor 2 euro per stuk mee naar huis nemen. Nog een leuke toevoeging aan onze winkel is onze hoek met blokken waar je een beker kan vullen met Lego-onderdelen. Daarvoor betaal je dan een vaste prijs. Dat kan je tot nu toe enkel in officiële Legowinkels. Tenslotte staan er ook enkele tafels in de winkel. Daarmee willen we plaats voorzien om spelletjes te spelen. Voor Pokémonkaarten bijvoorbeeld, die verkopen we ook. Op die manier willen we een actieve community uitbouwen”, besluit Kay De Greef.