zoet

Zoet floreert op nieuwe stek

Het Mechelse snoepwinkeltje Zoet is nu al bijna twee maanden actief op zijn nieuwe stek. Het verhuisde van het kleinste winkelpand van Mechelen naar een grotere winkel aan de overkant van de straat. De webwinkel van Zoet wordt uitgebaat vanuit Londerzeel.

“We zijn superblij met onze winkel”, zegt Ruben. Hij is verantwoordelijk voor Zoet en runt de webshop. Zijn vriendin Veronica werkt in de winkel in Mechelen en zijn ouders Ann en Yves springen in de winkel bij of helpen met de webshop als het te druk is.

“De nieuwe winkel is vrij strak maar met onze kleurrijke producten brengen we er leven in. Onze toog die betegeld is en het kleine opstapje voor de kindjes zijn de grootste meerwaarden. Klanten kunnen nu ook zelf producten bekijken en uitkiezen zonder dat we ze moeten aanreiken van achter onze toog zoals het in het kleine winkeltje was. Onze snoep blijven we wel aanbieden uit onze gekende bokalen.”

Er is een vleugje heimwee naar het kleinste winkeltje van de Dijlestad, maar Ruben kijkt terug zonder spijt. “Het pandje had iets magisch en behoudt zeker zijn charme. Het is ideaal om in te starten, maar het heeft zijn beperkingen. Als we nieuwe producten wilden toevoegen aan ons aanbod, moesten we iets anders wegnemen, anders was er geen plaats voor. Het pandje heeft voor altijd een plaats in ons hart, maar we kijken vooruit en willen Zoet laten groeien.”

Twee locaties

De uitbaters zijn nu actief op twee locaties: de winkel in de Onze-Lieve-Vrouwestraat 108 in Mechelen, en het kantoor en de concept store in Londerzeel, van waaruit ook de webshop wordt gerund. “We hebben de webshop op een andere locatie gevestigd omdat ons vorige winkeltje in Mechelen er te klein voor was. De webshop groeit sterk en nu zou de nieuwe winkel ook al niet meer voldoende zijn. In Londerzeel hebben we ons kantoor en de concept store waar we naast Zoet ook de merken van onze andere zaken aanbieden. We hebben ook een goede samenwerking met bpost, ze komen hier elke werkdag de pakjes en brieven ophalen.”

Ze blijven zoeken naar nieuwe producten en niet-alledaagse verpakkingen. “We houden rekening met de ingrediënten zodat we ook een gevarieerd aanbod kunnen bieden aan mensen met bepaalde allergieën. En nieuwe producten blijven niet lang nieuw, dus gaan we telkens weer op zoek naar iets anders.”