DUFFEL – T’Seyen Foodservice bestaat 25 jaar. Wat in 1993 begon als eenmanszaak is intussen uitgegroeid tot een flexibele horecaleverancier.
Erik T’Seyen trad 25 jaar geleden in het spoor van zijn ouders. “Zij waren melkboer. De stap naar distributie was voor mij dus snel gezet”, vertelt T’Seyen. “Eerst deed ik enkel zuivel. Nadien zijn daar geleidelijk aan andere producten bijgekomen, ook non-food.”
Geleidelijk aan: die woordkeuze is helemaal van toepassing op T’Seyen Foodservice, want het beschrijft perfect de gestage groei die het bedrijf doormaakte. “Vijftien jaar geleden nam ik een eerste werknemer in dienst. Die man werkt nu nog altijd bij mij”, zegt T’Seyen niet zonder trots. “Negen jaar geleden zijn we dan naar onze nieuwe locatie verhuisd in de Nijverheidsstraat in Duffel. Dat maakt dat we tegenwoordig een team van 13 mensen hebben, waaronder mijn vrouw Katie Van Winkel en ikzelf.”
Online bestellingen
Voor een verdere expansie staat de distributeur echter niet te springen. “Er zijn al pogingen geweest door grotere spelers op de markt om T’Seyen Foodservice over te nemen”, bekent T’Seyen. “Ik doe dit echter nog elke dag te graag om het uit handen te geven. En het is net onze sterkte dat we tegenover bijvoorbeeld een bedrijf als Metro flexibiliteit kunnen garanderen aan onze klanten.”
De groeimarge zit voor T’Seyen duidelijk meer in het online gebeuren. “Sinds twee jaar bieden wij een uitgebreid platform aan voor online bestellingen. Van elk van onze bijna 5.000 producten kan men een technische fiche raadplegen mét allergenenlijst. Klanten met een login voor onze website hebben bovendien de mogelijkheid om hun eigen bestellijst te controleren en aan te passen. Nu al bestaat reeds vijfenzeventig procent van al onze bestellingen uit die lijsten van vaste klanten. Dat willen we in de toekomst graag nog optimaliseren.”