ZICHT team

Zicht Gordijnen & Blinds groeit en zoekt grotere locatie

MECHELEN – Zicht Gordijnen & Blinds, gespecialiseerd in raamdecoratie op maat, kende de afgelopen twee jaar een sterke groei. Het Mechelse bedrijf gaat op zoek naar een nieuwe locatie om al zijn activiteiten te centraliseren.

Zicht Gordijnen & Blinds is al meer dan 10 jaar actief in de regio Mechelen. De zaak begon als een bescheiden speler in de branche van raamdecoratie maar is ondertussen uitgegroeid tot een vaste waarde waar klanten naast kwalitatieve raamdecoratie ook kunnen rekenen op interieuradvies.

“Zicht is zeer gezond gegroeid”, zegt zaakvoerder Kurt Lauwens. “Twee jaar geleden bestond het bedrijf nog uit twee werknemers, vandaag uit zeven. Bovendien zijn we in gesprek met een achtste werknemer: een accountmanager om ons marktaandeel verder uit te bouwen.”

De cijfers van Zicht stegen dit kwartaal al met 30% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Door deze groei kan het bedrijf zich steeds meer toespitsen op de B2B-markt.

Kurt Lauwens: “We bouwden mooie relaties uit met zowel projectontwikkelaars en binnenhuisarchitecten als andere B2B-contacten. Dit jaar leverde en plaatste Zicht bijvoorbeeld al meer dan 100 elektrisch aangestuurde rolgordijnen op de hoofdkantoren van Toyota Material Handling in Willebroek. Ook SAFRAN, een leverancier van vliegtuigmotoren gevestigd aan de luchthaven in Zaventem, staat nog op ons programma.”

“Door deze groei gaan we in de regio Mechelen op zoek naar een nieuwe locatie waar we zowel onze winkel, ons magazijn als onze kantoren onder één dak kunnen huisvesten.”

Klantentevredenheid

Zicht Gordijnen & Blinds zag niet alleen zijn personeel en omzet groeien; ook de tevredenheidscijfers stegen.

“Doordat we over meer personeel beschikken, kunnen we onze klanten een nog betere service bieden”, aldus Lauwens. “97% van onze klanten zou ons rechtstreeks aanbevelen bij vrienden en familie. Dat is mooi, maar we zouden dit graag naar 100% brengen. Daarom zet Zicht sterk in op communicatie en marketing. Zo brachten we dit jaar ook al een eigen magazine uit.”