Drie jaar na de oprichting van het Lierse Zenzero-Corporate Storytelling heeft eigenaar Johan Van Rooy een extra team experts rond zich verzameld en gaat hij van start met Zenzero-Corporate Trainings. Het uitgangspunt van het trainingsbedrijf is duidelijk: “Een goed verhaal is een stevig wapen om te communiceren met de buitenwereld”, zegt zaakvoerder Johan Van Rooy. “We brengen een topteam in stelling met trainers die in hun vakgebied meer dan hun sporen hebben verdiend.” Naast Van Rooy zelf die als journalist actief was bij VRT en VTM voor hij Zenzero oprichtte, bestaat het trainersteam uit Caroline De Wolf (VTM) en Leo Stoops (VRT). Hun mediakennis hebben ze in de afgelopen jaren uitgebreid met ervaringen in de bedrijfswereld. Het team bestaat verder uit ondernemer Jan Bellens (zaakvoerder Echt Content) en HR-specialiste Veerle Geysen (Handson & Partners).
“Alle trainingen zijn opgebouwd rond een stevige story, of het nu over communicatie of human resources gaat. Dat is meteen de link naar Zenzero-Corporate Storytelling. Uit ervaring weten we dat wie zijn verhaal helder structureert en vlot vertelt, sneller een goed resultaat boekt. Deelnemers keren terug naar de werkvloer met scherpe vaardigheden die ze meteen kunnen toepassen. We besteden aandacht aan mediatraining, interne communicatie, storytelling, spreken in publiek, evaluatie en sollicitatiegesprekken. “
Na een uitvoerige audit heeft het Agentschap Ondernemen een accreditatie verleend aan dit nieuwe project. Naast een erkenning van het kwaliteitsniveau betekent dit ook dat klanten van Zenzero de helft van de trainingskosten terugbetaald krijgen via de KMO-portefeuille van de Vlaamse overheid. En wie vóór 15 oktober een training boekt, krijgt korting.