‘’t Is pas crisis als de wijn op is’, ‘hey hey chardonnay’, ‘viswijf’, ‘tooghanger’ of ‘feestbeest’. “Deze woordspelingen met een knipoog naar onze markt zijn te lezen op ons kledinglabel. Humor typeert onze communicatie en die trekken we graag door in ons nieuwste project”, vertelt Kevin Goos.
Met de kledinglijn hopen ze een community te creëren. “Niets leuker dan matchy outfits, toch? Veel mensen lusten wel eens een glaasje wijn of kent een viswijf, een tooghanger of een feestbeest in de vriendenkring.”
De collectie bestaat voorlopig al uit acht T-shirts, twee sweaters en een hoodie. Binnenkort komen er nog enkele accessoires bij zoals sokken en beanies. “We hebben gekozen voor en zacht kleurenpalet met het typische Vleeshalle-rood als accentkleur”, zegt Veronique Smolders.
Duurzaamheid was een aandachtspunt bij de ontwikkeling. “We werken samen met duurzame partners en we hebben gekozen voor fair trade materialen. Denk maar aan biokatoen en gerecycleerd polyester. Onze kleding wordt pas bedrukt na een bestelling”, legt Veronique uit. Dat moet overbodige stock voorkomen.