Xanders is 100% glutenvrij

glutenvrijXanders by Senza is de nieuwe zaak van Kim Buys in de Kasteelstraat in Heist-op-den-Berg. Ze verkoopt er enkel glutenvrije voedingsproducten. “Sommige producten zijn ook vrij van andere allergenen”, zegt Kim. “Ik heb ook gistvrij, sojavrij, melkvrij, eivrij, fructosevrij, notenvrij… En al die producten zijn ook gegarandeerd vrij van gluten.”

Tien jaar geleden werd bij Kim coeliakie vastgesteld. “Sinds die diagnose werd gesteld, dien ik zelf glutenvrij te eten. Het aanbod van glutenvrije producten in de omgeving van Heist-op-den-Berg is erg beperkt, vandaar dat ik op het idee kwam om zelf een zaak te starten die hierin gespecialiseerd is. Toen er een pand vrij kwam vlak bij huis werden de plannen concreet en werd een droom realiteit. Met een assortiment van meer dan 500 glutenvrije producten open ik op 4 december met trots mijn zaak.”

Bij Xanders kan je terecht voor alle voeding, ook voor diepvriesproducten en op vrijdag is er zelfs vers brood en gebak. Het brood, de koffiekoeken en het gebak kunnen worden besteld tot en met dinsdagavond en liggen dan vrijdagmorgen klaar. In de winkel wordt gewerkt met een kleurencode per allergie, zodat de klanten meteen herkennen wat zij kunnen eten. Er is tevens een kidscorner met producten voor kinderen in leuke verpakkingen, en er is ook wat speelgoed beschikbaar zodat de kleinsten het winkelen ook leuk vinden. Kim houdt met haar openingstijden eveneens rekening met werkende klanten. “Op dinsdag is er een avondopening tot 20u, op zaterdag zijn we open van 9u tot 13u en ook de eerste zondag van de maand kan je bij ons terecht van 9u tot 13u. Donderdag is de winkel open in de namiddag en vrijdag de hele dag.”

Kim werkt samen met Senza, een succesrijke winkel (ook online) met glutenvrije producten in Houthalen-Helchteren. “De samenwerking met Senza is er gekomen omdat een samenwerking met partners in dezelfde sector alle partijen sterker maakt. Zo kunnen we het budget voor de marketing beperken en het aanbod voor de klanten vergroten. Ook door informatie en ervaringen uit te wisselen, hopen wij onze klanten beter van dienst te zijn.”