MECHELEN – Stijn Vander Plaetse, vice-president product en marketing van Telenet Business, is één van de vijf Nederlandstalige kandidaten die kans maken op de titel van Marketer of the Year. De prijs wordt uitgereikt door de Belgian Association of Marketing (BAM) en de magazines Trends/Tendences.
Er zijn vijf Nederlandstalige en vijf Franstalige kandidaten voor de titel, en voor elke taalgroep wordt een winnaar uitgekozen.
Stijn Vander Plaetse is bij Telenet Busines al vijf jaar verantwoordelijk voor product & marketing. Eén van de meest recente succesvolle marketingacties van het bedrijf was Scoor Lokaal Met Digitaal, om meer ondernemingen aan te zetten om online actief te worden.
Bij de Nederlandstaligen neemt Stijn Vander Plaatse het op tegen Sabine Vanderveken, marketing director van Lunchgarden, Ab Polspoel, marketing director van Deli, Mieke Debeerst, director brand & marketng communications van Belfius en Jeroen Bal, board member purchasing & marketing van Lidl.
Promotie
De titel Marketer of the Year is een bekroning van mooie verwezenlijkingen op marketinggebied en wil eveneens het marketingvak promoten bij het brede publiek. Een jury selecteert de tien finalisten. De kandidaten worden beoordeeld op business resultaten, holistische en innovatieve marketingbenadering, de rol van marketing binnen de organisatie, hun rol als marketingwoordvoerder, communicatie en hun visie over duurzame ontwikkeling.
De uiteindelijke winnaar wordt gekozen door de jury, de actieve leden uit de Expert Hubs van BAM, de BAM-leden en de Trends-lezers. De uitreiking van de award is een gezamenlijk initiatief van BAM en Trends en vindt plaats op 14 november.