MECHELEN – Wondergarden wordt KLEIN.. Niet in de letterlijke betekenis van het woord, maar het Mechelse communicatiebureau wil met de naamswijziging eerder een stap vooruit zetten.
“We hebben de naam gewijzigd, omdat we voelden dat Wondergarden geen unieke propositie meer had in de markt. KLEIN. heeft daarentegen een uniek karakter waarbij we onszelf beter voelen. Bovendien omvat die naam veel juister het concept waarvoor we staan”, legt Gaëtan Geerkens, managing partner van KLEIN. uit. “De spanningsboog tussen klein en groot is een belangrijk element in ons verhaal, en is een duidelijke positionering in een sector waar iedereen groot wil zijn en groot wil doen.”
KLEIN. zal zich beter kunnen profileren in de drie domeinen van creatie & productie, strategie en mediaplanning. “De kleine structuur leent zich tot grote flexibiliteit, korte lijnen met de klant en een sterke kruisbestuiving tussen de drie units.” Dankzij de ondersteuning door &KOO, het netwerk van marketing- en communicatie-experten, is KLEIN. ook hybride. “Bovendien hebben we zo de mogelijkheid om alsnog snel groter te schakelen wanneer nodig.”
Duidelijke filosofie
KLEIN. wil een punt maken door pragmatisch te denken en kleine, maar doordachte stappen te nemen in functie van een groot resultaat. “We starten vanuit de vraag wat het kleinste, gewenste resultaat is. Dat is concreet en tastbaar. Van daaruit werken we naar boven, gericht op een groter geheel.”
Wondergarden werd in 2008 opgericht door Joachim Heuvinck, Bob Seghers en Gaëtan Geerkens. Cronos en Schreiner & Van Bokkel stelden zich op als externe aandeelhouders. Vandaag bestaat het team van het nieuwe KLEIN. uit acht communicatieprofessionals. Zij leveren diensten aan klanten zoals Technopolis, Verelst, Playmobil, Zelfbouwmarkt en e5 mode.