MECHELEN – Wolters Kluwer België N.V. gaat samenwerken met TOCO. Deze Gentse starter biedt ondernemers, boekhouders en accountants een platform aan om hun werk zo efficiënt mogelijk te organiseren en te optimaliseren.
Veel boekhouders, accountants en ondernemers hebben te kampen met een steeds toenemende financiële rompslomp. Om dat probleem aan te pakken en de gebruikerservaring voor klanten van haar boekhoud-, belasting- en kantoorsoftware uit te breiden, zal Wolters Kluwer België samenwerken met TOCO.
Het bedrijf zal open integratiemogelijkheden creëren tussen zijn software en het platform dat TOCO heeft ontwikkeld. Door een efficiëntere communicatie en de eenvoudige uitwisseling van documenten zoals facturen en officiële aangiften kan de samenwerking tussen accountants en ondernemers sterk worden geoptimaliseerd en gedigitaliseerd.
“Onze sterke punten vullen elkaar perfect aan, zodat we onze klanten – onafhankelijke boekhouders, accountantskantoren en ondernemers – nog beter kunnen ondersteunen in hun dagelijkse financiële rapportering. Door de integratie tussen onze softwarepakketten en het TOCO-platform mogelijk te maken, zal de eindgebruiker een meer gebruiksvriendelijke, digitale ervaring hebben”, zegt Ronny De Goedt, managing director van Wolters Kluwer Tax & Accounting België.
Ondernemers zullen vaker en sneller bijgewerkte financiële inzichten kunnen raadplegen. Het TOCO-platform laat de gebruikers ook toe om betalingen uit te voeren. Zo heeft TOCO de mogelijkheid om met QR-codes te betalen en wordt er ook een PSD2-licentie aangevraagd.
“We zijn er trots op dat Wolters Kluwer België ons deze mogelijkheid biedt. Het geautomatiseerde proces bespaart de accountant tijd, waardoor hij meer tijd kan investeren in advies aan de eindklant”, zegt Philippe Kimpe, ceo van TOCO.