MECHELEN – Invite.Media, zo heet het nieuwe mediabedrijf dat de gekende Mechelse ondernemer Wim Voss van 25th Group opricht samen met Patrick Vermaerke. Het gaat om een nieuw cross-mediabedrijf dat er op gericht is om evenementen in de kijker te zetten bij een veel breder publiek.
Vanaf eind maart zal Invite.Media via een televisieformat ‘Z-Invite’ elk weekend te zien zijn op Kanaal Z. Het nieuwe mediabedrijf wil evenementen de mogelijkheid geven om beelden te delen binnen een vast opgemaakte format, zowel digitaal als op televisie.
Volgens Wim Voss bestaat er vandaag geen enkel kanaal waar evenementen, congressen of team buildings georganiseerd in Vlaanderen, zich kunnen tonen aan een groter en breder publiek. “Invite.Media zorgt voor een unieke brede verspreiding en contentduiding van een event. Elk bedrijf heeft wel eens iets te vieren: van jubileum, opening van een nieuw gebouw, personeelsfeest, congres, productlancering tot een fundraisingevent. Je moet er eigenlijk als het ware zelf bij zijn om het event te beleven. Via onze unieke kanalen kan het brede publiek nu kennismaken met wat er allemaal gebeurt op evenementieel vlak in Vlaanderen.”
Mede-oprichter Patrick Vermaerke, die zelf in de eventsector werkt, legt uit hoe het in zijn werk gaat. “Wij filmen het event, maken er een beknopte dynamische montage van en brengen het in onze Invite.Mediakanalen tot leven. Vanaf september willen wij dit format ook lanceren in Wallonië via Canal Z.”
Nathalie Welleman werd aangetrokken als account director om Invite.Media uit de bouwen. Het nieuwe bedrijf koos Mechelen uit als uitvalsbasis.
Foto: Patrick Vermaerke, Nathalie Welleman, Wim Voss