Willemen Groep heeft zijn nieuwe Step into your Future-campagne voorgesteld. Deze campagne spitst zich toe op 360° video en Virtual Reality: met een speciale bril, die het bedrijf meeneemt naar jobbeurzen, wordt de gebruiker ondergedompeld in een virtuele wereld en bezoekt hij/zij op enkele minuten tijd drie grote werven van Willemen Groep. Zo lijkt het in de video alsof je plots bovenop de 107 meter hoge Astrotoren in Brussel staat, of onder het toekomstige viaduct van de A11 tussen Brugge en Westkapelle. Willemen toont op dezelfde manier ook hoe het bedrijf deze zomer een start- en landingsbaan op Brussels Airport helemaal vernieuwde. Als je de VR-bril op hebt en je kijkt naar links of naar rechts, dan beweegt het beeld gewoon mee. De Mechelse bouwgroep is het eerste bedrijf in België dat deze technologie inzet in zijn HR- en rekruteringsbeleid.
Willemen Groep ging voor de uitwerking van deze campagne in zee met de jonge start-up Yondr uit Beveren. Yondr is een Vlaams bedrijf dat inzet op 360 graden video’s. Het bedrijf is ambitieus en opende intussen zelfs een kantoor in New York. De mogelijkheden van de nieuwe technologie zijn immers onbeperkt. Volgens Yondr staat VR op een zucht van een doorbraak naar het grote publiek en zal het niet zo heel lang meer duren vooraleer er VR-brillen bij de mensen thuis zullen liggen. “We weten dat het een hype zal worden en we willen een grote speler zijn als het zover is”, aldus Yondr.