An Heremans is al jaren actief in de beautysector met Be-Pure, een zaak gespecialiseerd in huidverbetering en verzorgingen. In de zomer van 2024 stootte ze onverwachts op een kans: de winkel Oh-lijf zocht een overnemer. Op vakantie, scrollend op sociale media, nam ze een impulsieve, maar doordachte beslissing.
“Vijf dagen later stond ik thuis en heb ik het overnamecontract getekend”, vertelt ze. “Niet veel later kregen we te horen dat we uit het pand moesten. Toen dacht ik even: dit ontploft.”
Toch zette ze door. Ze vond een nieuwe locatie, bouwde het concept om tot Soul Hub, en gaf Be-Pure een digitale boost. Beide zaken kregen een eigen webshop en draaiden samen in een jaar tijd meer dan 50.000 euro omzet.
Kracht en visie
De prestaties van An gingen niet ongemerkt voorbij bij Webhero. Sinds 2013 helpt het bedrijf kmo’s en zelfstandigen groeien in de digitale wereld. Inmiddels hebben ze meer dan 6.000 websites op de teller. Onlangs vonden hun vijfde Webhero Awards plaats, waarmee het bedrijf jaarlijks ondernemers uit zijn klantencommunity bekroont.
“An is een toonbeeld van veerkrachtig ondernemerschap”, zegt oprichter Jo Deferm. “Ze bleef doorgaan, ook toen het plots allemaal anders liep. Die kracht en visie zie je ook terug in haar aanpak.”