Dit unieke verhaal inspireerde de Mechelse ondernemer Wim Voss (25th Group) om mee op de kar te springen. “Deze manier van sociaal-maatschappelijk ondernemen maakte mij meteen enthousiast”, vertelt Wim Voss. “The Good Roll vertrekt vanuit een fantastisch ecologisch product, dat blijft nog altijd de basis. De juiste packaging, de juiste tone-of-voice: anders koopt niemand het. Daarnaast inspireert de koppeling aan een duurzaam, hypernoodzakelijk doel ons, maar ook de consument om The Good Roll in huis te halen. Je koopt niet alleen een fijn product, je doet er ook nog iets goeds mee voor de wereld.”
Voor de lancering haalde de 25th Group twee Mechelse partners mee aan boord: het strategisch branding agency Kolos en foto- en videoproductiehuis Aikon. “Voor de lancering in België werden een aantal specifieke wikkels ontworpen die inspelen op typisch Belgische symbolen. Speelkaarten, Magritte, Wielrennen en Manneke Pis zijn de hoofdrolspelers bij de lancering. Gebracht met een ludieke knipoog naar het toiletbezoek. We zien het echt als een collector’s item, want in een tweede fase trekken we de branding veel breder en gaan we verder op de hypervrolijke tone-of-voice die The Good Roll kenmerkt”, aldus Wim Voss. “Daarnaast werd een volledige televisieshow opgenomen met de founders van The Good Roll, met auteur en leading ecowarrior Anne Drake, gepresenteerd door “Good Roll Ambasadrice” Erika Van Tielen.”
25th Group zal samen met Kolos en Aikon Producties de verdere go-to-marketstrategie voor België uitrollen in de komende weken en maanden. “The Good Roll is volgens mij een perfect voorbeeld van een futureproof product: kwalitatief, leuk verpakt, duurzaam geproduceerd met een duidelijke sociaal-maatschappelijke visie. Voor ons als groep smaakt dit absoluut naar meer”, besluit Wim Voss.