lancering VPS volvo Vermant Bornem

Volvo Vermant lanceert nieuw serviceconcept

BORNEM – Volvo Vermant heeft zijn nieuwe Volvo Personal Service (VPS) concept gelanceerd. Hiermee streeft Volvo Vermant ernaar om zijn klanten een nog betere service te bieden.

Herman De Cuyper, customer service manager van Volvo Vermant: “Bij een VPS onderhoud of herstelling wordt de klant op een afgesproken tijdstip verwacht in zijn concessie waar hij persoonlijk wordt ontvangen door zijn Personal Service Technician (PST). Deze PST is de vaste contactpersoon voor de klant. De autosleutel wordt aan de PST overhandigd en de geplande werken worden kort toegelicht.”

“Daarna geniet de klant in de Zweedse woonkamer in de showroom van een Fika-moment met verse koffie. Fika is een sociaal gebruik in Scandinavië, waarbij het werk of andere bezigheden worden onderbroken om samen thee of koffie te drinken en iets te eten. Uiteraard is er gratis wifi, dus is het ook mogelijk om tijdens het wachten te werken.”

Efficiëntie staat voorop bij VPS, zegt Herman De Cuyper: “In de werkplaats wordt steeds met 2 techniekers aan de wagen gewerkt: sneller dus én efficiënter. Na het onderhoud krijgt de klant persoonlijk feedback van de PST en wordt samen de factuur overlopen.”

De nieuwe manier van werken werd gelanceerd met een VPS Kick-Off event met zomer check-up voor elke Volvo in de Vermant concessie in Bornem.

Implementatie

“Ondertussen is zowel de concessie van Volvo Vermant in Mechelen als die in Bornem helemaal klaar om klanten een VPS-ervaring te bieden”, zegt Johan Sterckx, operationeel manager van Volvo Vermant. “De implementatie gebeurt stapsgewijs en wordt de komende maanden verder uitgerold. Ook de concessie in Rumst wordt binnenkort klaargestoomd voor VPS, om zo onze klanten niet enkel Volvo Personal Service te bieden, maar bovenal een Vermant Personal Service.”