VolvoVermant-small Foto: rr

Volvo Vermant gaat voor totaalbeleving in nieuwe showroom

MECHELEN - Volvo Vermant opent aan de Antwerpsesteenweg in Mechelen zijn gloednieuwe showroom. Ondanks de toenemende digitalisering wil Vermant meer dan ooit focussen op de klant en klantenbeleving.

De feestelijke opening van de showroom werd door corona gedwarsboomd, maar via een persoonlijke afspraak kunnen klanten die niettemin ontdekken. “En die klanten zullen grote ogen trekken”, lacht operationeel manager Johan Sterckx. “Want we hebben kosten noch moeite gespaard om een ongeziene totaalbeleving te garanderen. Zo heeft de showroom een gezellige livingroom met parket, plaids, kussens en zelfs een open haard. We bieden onze klanten zodra het weer mag ook dagelijks een heerlijk tasje koffie en versgebakken koffiekoeken aan. Op die manier genieten ze tijdens het onderhoud van hun wagen van een heerlijk en authentiek fika-moment. Fika is een van oorsprong Zweeds ontspanningsmoment, een knipoog naar het thuisland van Volvo.”

In de gloednieuwe Car Design Studio kunnen klanten hun eigen wagen samenstellen. “Daarbij worden ze niet alleen geleid door de sales advisor, maar ook door allerlei multimedia-applicaties, grote kleurstalen en stukken leder. Zo kan de klant de auto al zien, voelen en zelfs ruiken, nog voor hij achter het stuur plaatsneemt”, aldus Johan Sterckx.

Is het eigenlijk wel logisch te investeren in een nieuwe, fysieke showroom, nu alles veel meer digitaal gebeurt? “Absoluut”, antwoordt Guy Vermant, gepassioneerd bezieler van de Vermant Automotive Group. “Een auto aankopen is en blijft een emotioneel gebeuren. Klanten willen een auto zien en aanraken, écht leren kennen. Uiteraard zetten wij ook volop in op digitalisering, maar de beleving in de showroom willen we nooit uit het oog verliezen. De klant die met de grootst mogelijke smile de showroom uitrijdt: dat blijft de grootste ambitie van Vermant.”