Voka leert ondernemers twitteren

twitter-logoVoor werkgeversorganisatie Voka is 2015 hèt jaar van de digitalisering van onze economie. Aangezien deze evolutie de definitie van ondernemerschap in de toekomst grondig zal veranderen, houdt Voka – Kamer van Koophandel Mechelen er ook sterk rekening mee in haar opleidingsaanbod. Communicatiegoeroe Bart De Clerck helpt ondernemers op dinsdag 9 juni zelfs hun eerste stappen op Twitter te zetten.

Begin dit jaar al benadrukte Voka – Kamer van Koophandel Mechelen bij haar leden-ondernemers al het belang van de oprukkende digitalisering. Daar wil ze mee verdergaan. “Ook in het opleidingsaanbod focussen we dit jaar nadrukkelijk op de troeven en voordelen die aan uiteenlopende nieuwe technologieën inherent zijn’, benadrukt algemeen directeur Frédéric Achten van Voka – KvK Mechelen.

Een sprekend voorbeeld hiervan is de opleiding Twitter voor bedrijven en ondernemers, die op dinsdag 9 juni plaatsvindt in het Huis van de Ondernemer van Voka – KvK Mechelen. Communicatiespecialist Bart De Clerck zal de ingeschreven ondernemers begeleiden bij hun eerste stappen op Twitter. “Steeds meer bedrijven worden nieuwsgierig naar Twitter. Maar nog steeds is slechts een fractie van alle bedrijven er al op actief”, merkt hij op. “Vooral tijdsgebrek is vaak een excuus. Nochtans is Twitter niet zo tijdrovend. Daarnaast leeft de angst om iets verkeerds de wereld in te sturen.”

Eenmaal hij de geïnteresseerde ondernemers de beginselen van Twitter heeft bijgebracht, hoopt Bart De Clerck hen duidelijk te kunnen maken welke opportuniteiten dit medium voor hun business kan bieden. “Twitter is vooral interessant omdat het toegang geeft tot een netwerk van mensen, die op een of andere manier in jou of jouw activiteiten geïnteresseerd zijn. Je kunt er ook jouw doelgroep en de markt mee volgen.”

Inschrijven voor de actuasessie Twitter voor bedrijven en ondernemers kan hier.