De Vleeshalle

Visit Mechelen gaat Vleeshalle promoten

MECHELEN – Sinds april is de Vleeshalle in de Mechelse Huidevetterstraat open. Met ondertussen al 50.000 bezoekers heeft de smaakmarkt haar start niet gemist. Om nog meer mensen aan te trekken zet Visit Mechelen in op extra visibiliteit.

Wie niet uit de regio is vindt niet zo makkelijk de weg naar de Vleeshalle omdat ze net buiten het kernwinkelgebied ligt. Een nieuwe toeristische wegwijzer op het kruispunt van de Botermarkt en de Bruul is één van de initiatieven die Visit Mechelen neemt om de Vleeshalle te ondersteunen en meer publiciteit te geven.

Björn Siffer, schepen van Cultuur, weet dat het een concept is dat momenteel erg geliefd is in binnen- en buitenland. “Deze extra toeristische troef voor Mechelen willen we als stad mee in de verf zetten.”

Uitbater Kevin Goos is er van overtuigd dat de Vleeshalle extra toeristen naar het stadscentrum brengt. “We zijn blij dat de stad in ons project geloof en ons de kansen geeft om dit concept verder te ontwikkelen. Op die manier versterken de stad Mechelen en de Vleeshalle elkaar.”

Naast de bewegwijzering zorgt men er ook voor dat de Vleeshalle een plaatsje krijgt op de websites van Visit Mechelen en Meet in Mechelen en op de sociale mediakanalen. Verder zal Visit Mechelen ook actief samenwerken met pers, bloggers en influencers uit binnen- en buitenland. De Vleeshalle wordt meegenomen als te ontdekken plekje in de binnenstad.