AZ Sint-Maarten nieuw logo Foto: AZ Sint-Maarten

Vijf jaar na opening nieuwbouw voert AZ Sint-Maarten nieuw logo in

Het is deze maand vijf jaar geleden dat het AZ Sint-Maarten zijn nieuwbouw opende in Mechelen. Voor de directie van het ziekenhuis is dat een goed moment om een nieuw logo in te voeren en een daarbij horende huisstijl.

Boven de hoofdingang van het ziekenhuis prijkt het nieuwe logo. Midden oktober 2018 heeft het AZ Sint-Maarten drie campussen in Mechelen en Duffel samengebracht in de nieuwbouw langs de R6. Die vijfde verjaardag is voor de directie een geschikt moment om een nieuw logo en een nieuwe huisstijl in te voeren.

“Het nieuwe logo symboliseert dat ons ziekenhuis voortdurend in beweging is. Steeds zoekend naar een evenwichtig zorgaanbod afgestemd op de behoeften van de ruime Mechelse regio. Met zeer veel aandacht voor kwaliteit, patiëntveiligheid en de beleving van de patiënt”, vertelt Jan Ennekens, algemeen directeur van het AZ Sint-Maarten.

 

 

Het logo is gebaseerd op de huisstijl die Emmaüs ontwikkelde tussen 2017 en 2019, de zorggroep waartoe het ziekenhuis behoort. Op die manier wil Emmaüs zich nog sterker positioneren als zorggroep in de gezondheids- en welzijnszorg in de provincie Antwerpen. “Herkenbaar voor patiënten, (potentiële) medewerkers en partners”, klinkt het.

Het nieuwe logo verwijst naar de gevleugelde vruchtjes van de esdoorn: de ‘helikoptertjes’ die je in het najaar ziet neerdwarrelen. “Dynamisch draaiend als een propeller. Symmetrisch en evenwichtig. Het logo symboliseert waar AZ Sint-Maarten en Emmaüs voor staan: een sterke organisatie, geworteld in lokale grond, die medewerkers en diensten ruimte geeft om zich te ontplooien en met respect voor een gemeenschappelijke opdracht, missie en visie samen hun weg te zoeken. Een aanpak die zijn vruchten afwerpt in de vorm van kwaliteitsvolle zorg.”

Vanaf nu verschijnt het nieuwe logo stelselmatig op drukwerk, digitale kanalen en signalisatie.