MECHELEN/WILLEBROEK/BORNEM – De Mechelse vzw Time4Society organiseerde in Willebroek voor de elfde maal de CSR Night. In ruil voor hun maatschappelijk engagement afgelopen jaar, kregen GSK, SPIE en ING de felbegeerde Time Award uit de handen van vicepremier Kris Peeters. VF Europe met hoofdkantoor in Bornem werd aangekondigd als Nieuwkomer van het jaar.
De vzw Time4Society wil bedrijven en hun medewerkers helpen om hun MVO-visie praktisch en concreet te beleven. Nathalie Bekx, ceo Time4Society: “Een maatschappelijke teambuilding is een uitnodiging aan bedrijven en hun medewerkers om op een duurzame manier tijd te schenken aan de maatschappij.”
GSK (GlaxoSmithKline) is reeds acht jaar op rij de grootste tijdgever van België. In 2018 hebben 2.126 werknemers van GSK deelgenomen aan een maatschappelijke teambuilding. Deze recordprestatie is opnieuw goed voor de Time Award voor Grootste Tijdgever.
SPIE richtte in 2018 een platform op om de communicatie over maatschappelijke projecten en de inschrijving van vrijwilligers te vergemakkelijken. Zij kregen de Time Award voor Sterkste Project.
De Time Award voor Inclusief Project, waarbij alle medewerkers zijn betrokken en trekken even hard aan de kar, ging naar ING. De andere genomineerden waren Mediahuis, waartoe ook Made in Mechelen behoort, en Keppel Seghers uit Willebroek.
Nieuwkomer van het jaar
Elk jaar heeft Time4Society de eer om nieuwe tijdgevers te verwelkomen. De drie nieuwkomers die het meest in het oog sprongen, waren Bayer, VF Europe en Tribù”, aldus Nathalie Bekx. De eer van nieuwkomer van het jaar ging naar VF Europe uit Bornem, dat meteen zijn enthousiasme liet blijken, want ze waren meteen ook al genomineerd als grootste tijdgever. In geen tijd waren 380 vrijwilligersplaatsen ingevuld, samen goed voor 28 maatschappelijke projecten. De gastorganisaties waren in de wolken met zoveel inzet.