Dit laatste deed bij heel wat Volvoklanten de wenkbrauwen fronsen. Ze vroegen zich af of Volvo Vermant nog een toekomst heeft.
Volvo benadrukt zeer duidelijk dat in dit nieuwe online verkoopmodel, Volvo verdelers een cruciale rol zullen blijven spelen weet Guy Vermant, gepassioneerd bezieler van Volvo Vermant. “Met een steeds verdere digitalisering van onze maatschappij is het duidelijk dat de rol en de taak van een Volvo verdeler er in de toekomst anders zal uitzien. Maar wij zijn en blijven het enige fysieke contactpunt tussen de klant en het merk. Ondanks een digitaal aankoopproces hebben bestaande en nieuwe klanten vandaag en in de toekomst nood aan persoonlijke ontmoetingen met het merk Volvo. Die rol kunnen alleen wij vervullen. Inzetten op individuele klantencontacten en klantentevredenheid is meer dan ooit cruciaal.”
Volgens Vermant zijn de recente investeringen in de vernieuwing van de showroom in Mechelen en andere geplande investeringen het beste bewijs van het geloof in een succesvolle toekomst als Volvo dealer.