De Berlaarse Renaultgarage Van Hove heeft zestien splinternieuwe bestelwagens geleverd aan tegelspecialist Steylaerts uit Berlaar. Daarmee is in één klap het hele wagenpark van Steylaerts vernieuwd. De bekende appelblauwzeegroene kleuren van de bestelwagens blijven behouden maar de basiskleur wordt antraciet.
Na 25 jaar wordt het wagenpark van Steylaerts vervangen door voertuigen met een meer eigentijdse uitstraling. Zaakvoerder Peter Steylaerts: “Toen wij eind jaren tachtig onze eerste wagens die typische Steylaerts-kleur gaven, waren wij een heel klein bedrijfje dat met beperkte middelen de aandacht moest trekken. Onder meer met onze opvallende voertuigen lukte dat wonderwel. Wij hadden op een gegeven ogenblik slechts twee bestelwagens, maar mensen dachten dat wij een enorm wagenpark hadden omdat die twee busjes zo opvielen in het straatbeeld.”
De afgelopen decennia is Steylaerts enorm gegroeid, en het is tevens geëvolueerd naar een bedrijf dat design hoog in het vaandel draagt. De firma heeft ook een van de mooiste en grootste toonzalen in het land. De uitstraling van het wagenpark stemde daarom niet langer overeen met het imago dat Steylaerts in 2015 uitdraagt.
Daarom werd besloten alle voertuigen ineens te vervangen. De medewerkers zijn in de wolken. Elke Renault-bestelwagen kreeg een hypermoderne inrichting voor al het werkgerief, maar ook een GPS, airco en zelfs bluetooth zodat er draadloos en veilig kan worden getelefoneerd.
Peter Steylaerts : “De ECO-motoren zijn voorzien van een start/stop functie en beperken zo de CO2-uitstoot. Daarenboven werd ook de topsnelheid van alle bestelwagens beperkt tot 90 km/u, wat de uitstoot enorm verlaagt. Steylaerts wordt zo ongetwijfeld het groenste tegelbedrijf in België!”
Voor dit project – dat een investering vergde van meer dan 500.000 euro – ging Steylaerts in zee met de Berlaarse Renaultgarage Van Hove. Luc Van Hove: “Wij zijn bijzonder trots dat we dit project hebben binnengehaald. Het deed ons enorm plezier dat de medewerkers van Steylaerts zelf de voorkeur gaven aan onze Renault Masters. Vooral de beperkte instaphoogte was een troef. Logisch als je met zware pakken moet in- en uitstappen. De firma Steylaerts heeft stevig onderhandeld maar dat is ook normaal. In tijden van crisis zijn er maar weinig bedrijven die op deze schaal blijven investeren.”