Van Gansewinkel Wint Klant Beleving Award

vangansewinkelVan Gansewinkel uit Puurs heeft de Klant Beleving Award gewonnen. De recycler en afvaldienstverlener kwam als beste uit de bus in de categorie professionele dienstverlening. Klanten waardeerden Van Gansewinkel met gemiddeld 8,4, vooral door een verbeterde score op de pijlers accountmanagement, facturatie en betrouwbaarheid van dienstverlening. Van Gansewinkel ontving de prijs uit handen van Integron, een onafhankelijke onderzoeksbureau dat jaarlijks de klanttevredenheidscijfers van ruim 1.000 Nederlandse en Belgische bedrijven onderzoekt.

In het klanttevredenheidsonderzoek focust Integron op diverse pijlers. Op het gebied van Accountmanagement behaalde Van Gansewinkel in 2015 maar liefst 8.7 (2014: 8.5), de hoogste score op dit thema sinds de afvalverwerker gestart is met het onderzoeken van de klantwaardering.

“Wij opereren zo dicht mogelijk bij de klant en hebben onze organisatie daar in het afgelopen jaar op aangepast”, aldus Wim Geens, directeur van Van Gansewinkel België. Onze collega’s werken als lokale ambassadeurs in de regio, waarbij zij intensief contact onderhouden met onze klanten. Dat heeft zich vertaald in een hogere score op accountmanagement. Met deze transitie achter de rug zijn we daar uiteraard extra trots op!”

Van Gansewinkel heeft in het afgelopen jaar haar dienstverlening over de volledige keten sterk verbeterd. Zo waardeerden de klanten de afvalrecycler op het gebied van Dienstverlening in het Algemeen met 8.6 (2014: 8.5). Op de pijler Algemene Tevredenheid en Loyaliteit wist Van Gansewinkel dezelfde hoge score (8.4) als in 2014 te behouden. “We hebben in 2015 veel inspanningen geleverd om ons facturatieproces verder te optimaliseren zodat het beter aansluit  op de wensen van onze klanten”, vervolgt Geens. “Dankzij deze inspanningen verloopt dit digitale proces nu overzichtelijk en uniform, precies zoals zij dat willen. Het doet me daarom veel plezier dat we met deze positieve scores nu kunnen aantonen dat onze inspanningen door de markt worden gewaardeerd. Vanzelfsprekend willen we deze cijfers in de komende jaren nog verder verbeteren.”