UPS start met rebranding Kiala-punten

UPSAccessPointUPS gaat de Belgische Kiala-punten omdopen tot UPS Access Point-locaties. Het rebrandingproces loopt tot 2016. In het kader van de voortdurende integratie van het Kiala-netwerk door UPS is nu ook een uitgebreidere service beschikbaar voor online handelaars en consumenten in België.

Via de UPS Access Point locaties en het Kiala-netwerk kunnen Belgische consumenten hun pakketten afhalen waar en wanneer ze willen. Belgische gebruikers van de UPS My Choice-service kunnen leveringen zelfs langs een andere route sturen of uitstellen, en meldingen over de bezorging van hun pakket ontvangen op hun mobiele toestel. In de UPS Access Point locaties /Kiala-punten kunnen eveneens geëtiketteerde en vooraf betaalde UPS-pakketten, inclusief retourzendingen, worden afgegeven.

“Deze aanvullende diensten spelen in op de bevindingen van ons Pulse of the Online Shopperonderzoek van 2014. Daarin gaven de consumenten aan dat ze meer controle wensten over wanneer en waar hun aankopen worden bezorgd. Ook bleek dat ze een gemakkelijkere retourprocedure willen”, aldus Karl Haberkorn, algemeen directeur van UPS België en Luxemburg. “Daarnaast draagt de nieuwe service ook bij aan onze duurzaamheidsdoelstellingen door het terugbrengen van het aantal stops dat de chauffeur moet maken. Dat verlaagt de CO2-uitstoot.”

UPS kocht Kiala in februari 2012. Het Kiala-model, dat al was geïmplementeerd in de Benelux, Frankrijk en Spanje, werd sindsdien onder de naam UPS Access Point in meer dan 13.000 locaties in 9 Europese markten gelanceerd, en ook in Mexico, Canada en steden in de Verenigde Staten zoals Chicago en New York. Er zijn momenteel 900 UPS Access Point locaties/Kiala-punten in België en Luxemburg. In de grote regio rond Mechelen zijn er een tiental: niet alleen in Mechelen-stad maar ook in Walem, Bonheiden, Duffel, Willebroek, Reet en Boom.