“Want wie begrijpt het ondernemerschap beter dan een medeondernemer? De stad Lier nam vorig jaar contact op met UNIZO Lier om deze activiteit te organiseren. Het doel is om Lier te profileren als een aantrekkelijke plek om te ondernemen”, legt Tom Haepers, bestuurder bij UNIZO Lier, uit.
“De ambitie om de stad op die manier in de kijker zetten, kunnen wij alleen maar toejuichen en ondersteunen vanuit UNIZO Lier. We weten uit ervaring dat ondernemers veel voor elkaar kunnen betekenen. Daarom willen we de aanwezigen maximaal met elkaar in contact brengen”, vervolgt Haepers zijn verhaal.
Voorafgaand aan de voorstelling vindt een netwerkmoment plaats. In kleine groepen kunnen deelnemers zich kort voorstellen met een pitch van 45 seconden tot 1 minuut over hun bedrijf. Na de voorstelling is er een vrij netwerkmoment met een uitgebreid warm buffet en open bar. Op die manier hebben ondernemers de kans om met elkaar in contact te komen in een ongedwongen sfeer.
“Dit evenement is ook een uitgelezen kans voor startende ondernemers of mensen met plannen om in contact te komen met de stad Lier en de mogelijkheden. De Pop-Up-panden in Lier zoeken nog kandidaten, en dit is het perfecte moment om je idee te presenteren.”
In het najaar zullen er vervolgsessies plaatsvinden rond specifieke onderwerpen om ondernemers verder te versterken. Hierbij wordt rekening gehouden met alle ondernemers in Lier, niet alleen de startende.
“We zijn verheugd dat we samenwerken met verschillende partners uit Lier, waaronder niet alleen de stad zelf, maar ook de Kwekerij, Van Mossel, SBB, KBC, BereBene, TH Consulting, OCTO architectuur, BizCare en Ph.Peeters. Zo kunnen we er ook voor zorgen dat deze activiteit voor iedereen toegankelijk kan zijn”, sluit Haepers af.
Inschrijven kan via unizo.be.