trooper

Trooper is beste jonge merk van België

SCHELLE/GRIMBERGEN – Het online shopplatform Trooper is op het Marketing Congres in Brussel uitgeroepen tot het beste jonge merk van het land. Trooper wordt actief ondersteund door Studio 100, dat een jaar geleden in het platform stapte,

Trooper is een snelgroeiend online shopplatform. Het grote verschil met alle andere shopplatformen is dat je je vereniging of goede doel steunt als je via Trooper shopt, zonder dat het je iets extra kost. Per aankoop gaat gemiddeld 5% naar het goede doel. Intussen zijn er al meer dan 3.150 Vlaamse verenigingen en goede doelen aangesloten bij Trooper. Zij ontvingen samen al meer dan 330.000 euro.

Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe, en intussen zette ook Studio 100 de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven.

Elisabet Lamote van Trooper: ‘Wij zijn zo ontzettend blij met deze erkenning. Trooper is tot nu toe al een fantastisch avontuur geweest. Het begon heel klein aan de keukentafel, tijdens een brainstorm om te kijken hoe we de plaatselijke chirojongens konden steunen toen hun lokalen afbrandden. En kijk nu! We hadden nooit kunnen dromen dat we op zo’n korte tijd al zo’n sterke community van Troopers & Supertroopers zouden hebben, die met zoveel enthousiasme hun vereniging of goede doel steunen via ons platform. Zij zijn echt het kloppende hart van Trooper, en we willen deze prijs dan ook heel graag aan hen opdragen!”

De wedstrijd Belgium’s New Brand of the Year werd in het leven geroepen door de BAM (Belgian Association of Marketing), De Tijd en L’Echo. De winnaar wordt jaarlijks gekozen op basis van een publieke poll (30% van de stemmen) en de keuze van de vakjury (70% van de stemmen).