WILLEBROEK – Het personeel van Toyota Material Handling heeft zijn intrek genomen in het nieuwe hoofdkantoor aan de Schoondonkweg in Willebroek. Vanaf eind februari zijn klanten welkom in de nieuwe showroom.
“De werkplaatstechniekers zijn al een kleine maand actief in het gloednieuwe warehouse”, aldus Logistics Solutions Director Steve Vercammen. “De volledige inhoud van het oude magazijn met inbegrip van de voltallige rentalvloot werd overgebracht naar Willebroek. Op vrijdag 18 januari verhuisden ook alle bedienden, zodat iedereen op maandag 21 januari aan de slag kon in het nieuwe gebouw.”
In dat gebouw is onder meer een state-of-the-art showroom ondergebracht waarin het productgamma – inclusief oplossingen voor automation – kan worden getoond, naast een verkoopzone voor tweedehands trucks. Zowel het Belgische kantoor als het Europese kantoor Sales & Marketing worden in dit nieuwe gebouw ondergebracht.
Klant eerst
De showroom van 350m² zal worden uitgerust met moderne technologieën, zoals interactieve touchscreens voor professionele presentaties. Daarnaast is er een event area van 850m² waar het aanbod automatisch gestuurde voertuigen, racking en de meest recente technologische oplossingen worden gedemonstreerd om de klantervaring zo compleet mogelijk te maken.
“Dit hele project heeft veel inspanningen gevergd, maar het betekent een enorme stap voorwaarts voor ons bedrijf. We kijken er dan ook vol spanning naar uit om onze klanten vanaf eind februari – wanneer alles volledig klaar zal zijn – in onze gloednieuwe showroom te verwelkomen”, besluit Marketing Manager Chris Coens.
In totaal worden in Willebroek meer dan 160 werknemers tewerkgesteld. De totale oppervlakte van het terrein bedraagt 20.500 m², met daarop een gebouw van 10.000 m².
Het customer center van 1.200 m² bestaat uit een showroom en een event area.