Tompuur, een initiatief van Kevin Schietecatte uit Sint-Katelijne-Waver, is één van de tien innovatieve projecten uit de land- en tuinbouw die werden bekroond na de Innovatiecampagne 2014. Deze campagne wordt georganiseerd door het Innovatiesteunpunt, een samenwerking van Boerenbond & Landelijke Gilden in partnerschap met Cera en KBC.
De negende Innovatiecampagne zocht in land- en tuinbouwbedrijven naar initiatieven rond milieu- en technologische innovatie, productinnovatie, strategische innovatie en energie-innovatie en kreeg een recordaantal van 150 inzendingen.
De tien laureaten ontvangen een premie van 2.500 euro om hun project verder uit te bouwen en een adviescheque van 500 euro waarmee zij advies van een innovatieconsulent kunnen betalen. Tijdens vier provinciale innovatieavonden worden de laureaten van elke provincie extra in de kijker gezet. Tijdens de laatste innovatieavond wordt bekend gemaakt wie van de tien laureaten de Publieksprijs heeft gewonnen. Voor deze prijs kan online worden gestemd. Wie de Publieksprijs wint, krijgt nog een extra opleidingscheque van 1.500 euro die nauw aansluit bij zijn bedrijfssituatie.
Kevin Schietecatte gaat alvast voor die extra Publieksprijs, al is hij al heel trots op zijn bekroning. Kevin werkt op het ouderlijke trostomatenbedrijf en bedacht een oplossing voor het overaanbod van tomaten in de zomer, wanneer de productie hoog is en de prijs laag. Hij verwerkt de tomaten tot ambachtelijke tomatenpuree die lang houdbaar blijft en later in het jaar verkocht kan worden. Tompuur is een ambachtelijk product dat gebruikt kan worden voor het bereiden van soep, sauzen en sap. Kevin heeft een kleine verwerkingsruimte gebouwd en verkoopt zijn bokalen al bij dertien hoevewinkels en kruideniers en op het eigen bedrijf.