Al voor hij startte met Watt’s Next was Briers al actief als fotograaf en copywriter. Die kennis paste hij al toe bij Watt’s Next, maar met zijn nieuwe onderneming zal hij nu ook andere bedrijven in de e-industrie ondersteunen met zelfgemaakte content om de technologie, vooruitgang en ecologie binnen de sector in de spotlights te zetten.
“Soms reviewde ik ook elektrische wagens, deed ik een heuse fotoshoot en schreef ik er gepaste content bij. Ik heb daar redelijk positieve reacties op gekregen, waardoor het me wel aan het denken zette”, vertelt hij. “Wat als ik copy en beeld ten dienste stel van de industrie, maar met een aanpak die mensen echt doet nadenken over hun keuzes in de showroom? Daarvoor is een stijlbreuk nodig met de klassieke marketing die we maar al te vaak zien. Het beeld van een wagen in de wolken of zwevend boven een meer gaat mensen heus niet overtuigen om voor e-mobiliteit te gaan. De wagen moet meer een verlengstuk zijn van hoe we vandaag en morgen met energie omgaan.”
Let’s e! wordt een creatief collectief, samen met andere ondernemers die het idee van Briers delen. Zo kwam Alex Harris, een Brits-Belgische foto- en videograaf al aan boord.
Belevingscentra
Ook wil hij showrooms van concessiehouders aanpakken en ombouwen tot belevingscentra van e-mobiliteit, waarbij de wagen slechts een onderdeel is van een groter geheel. “Fossiele wagens tussen EV’s zetten, werkt niet onderscheidend. Je moet verder durven gaan en ook informeren over e-mobiliteit, laadinfrastructuur, inzetten van zonne-energie en de wagen als potentiële thuisbatterij in de verf zetten. EV kan een oplossing zijn in de energietransitie, dat verdient de nodige aandacht,” aldus Tim. Hij is daarover in gesprek met een interieurarchitect om dat mogelijk te maken.
Aan de vooravond van de uitrol van driefasige bidirectionele laadtechnologie in België, zal Tim het dagelijkse bestuur van Watt’s Next op zich blijven nemen. In een deeltijdse rol zal hij de opstart van Let’s e! met andere freelancers coördineren.