Kijkers, lezers, luisteraars en internetgebruikers consumeren verschillende media op alle mogelijke momenten van de dag, via allerhande platformen. Meer dan ooit is het de consument die bepaalt op welke manier hij of zij in contact komt met merken en dat maakt de customer journey een stuk complexer. Voor adverteerders is het belangrijk om op het juiste moment, de juiste boodschap aan de juiste consument te bezorgen en dit, via de juiste kanalen.
Dit betekent dat zij hun boodschap via een brede waaier aan media moeten brengen, hierbij steeds zoekend naar maximale relevantie en efficiëntie. Van print over audiovisueel, digitaal, tot video en native. Maar vooral ook data-gedreven want net het slim gebruik van data maakt het voor adverteerders mogelijk om doelgroepen op een doeltreffende en efficiënte manier te bereiken.
Het crossmediale aanbod van de nieuwe regie zal bestaan uit televisie, video, audio, print, online display, native en branded content, aangevuld met slimme data-oplossingen en steeds vertrekkend vanuit een brede waaier aan complementaire premium entertainment- en nieuwsmerken. Van nationale tv-zenders over regionale kranten tot populaire internationale streamingdiensten en sterke sociale netwerken. Naast het on- en offline advertentieaanbod van Mediahuis en SBS, is het de bedoeling dat het regieportfolio zal bestaan uit de online advertising inventory van zowel Skynet als Pebble Media, waarmee de nieuwe regie dus ook zal instaan voor de commercialisatie van de online VRT-merken.
Het premium merkenportfolio van de nieuwe regie staat garant voor een groot en kwalitatief bereik, zowel via televisie, in print als online. Zo zal de regie maandelijks meer dan 70% van alle Vlamingen en meer dan 25% van alle Franstaligen via online bereiken. Door de rijkdom aan data van de verschillende mediamerken met elkaar te combineren, ontstaat een bijzonder sterk aanbod aan segmentatie-mogelijkheden. Hierdoor zullen adverteerders hun klanten nóg doelgerichter en efficiënter kunnen bereiken.
De nieuwe nationale regie wordt een joint-venture tussen Mediahuis (44,4%), Telenet/SBS (44,4%) en Proximus/Skynet (11,2%) en zal worden gevormd door de commerciële teams van Mediahuis, SBS en Pebble Media.