Telenet_Sponsorship

Telenet is koning van het veld op Sponsorship Awards

MECHELEN – Met twee nominaties zakte Telenet hoopvol af naar de uitreiking van de Sponsorship Awards in Brussel. En het Mechelse telecombedrijf keerde tevreden huiswaarts, want het pakte de hoofdprijs in de categorie van Best Sport Sponsorship.

Voor het vierde jaar op rij werden de Belgian Sponsorship Awards uitgereikt. Vorig jaar bleef Telenet, ondanks twee nominaties, met lege handen achter. Het telecombedrijf hoopte deze keer op een iets ander scenario en dat gebeurde ook.

In de categorie van Best Sponsorship Activation was Telenet genomineerd met het initiatief supporterscommentaar. De wedstrijden RSCA Anderlecht – Club Brugge en KAA Gent – Club Brugge werden bijvoorbeeld becommentarieerd door bekende Vlamingen die de eigen supportersclan representeerden. Het leverde een derde plaats op. Continental won in die categorie met Continental Cycling Heroes en werd nadien nog uitgeroepen tot algemene winnaar.

Koning van het veld

De andere nominatie kon Telenet wel verzilveren. De doorgedreven sponsoring in het veldrijden leverde de hoofdprijs voor Best Sport Sponsorship op. Het Mechelse bedrijf was vorig seizoen niet alleen titelsponsor van de UCI Wereldbeker en de Superprestige, maar zette ook haar naam op de truitjes van de Telenet Fidea Lions.

“Veldrijden zit volledig in ons DNA”, zegt Manu Leroy, directeur Director sports product en sponsoring bij Telenet. “Ik zie ons project als een marktvoorbeeld van hoe sponsorship in een 360-gradenaanpak geëxploiteerd kan worden.”