Telenet biedt businessklanten DDoS-oplossing tegen cyberaanvallen

doelwitlOm zijn businessklanten optimaal te beschermen tegen DDoS-aanvallen, lanceert Telenet zijn eigen anti-DDoS-oplossing. Daarmee worden de aanvallen tegengehouden op het netwerk van Telenet, nog vóór ze de klant kunnen bereiken. Zo komt de bandbreedte van de klant nooit in gevaar.

Er worden dagelijks bedrijven bestookt via DDoS (Distributed Denial of Service) -aanvallen. Tijdens zo’n aanval wordt een netwerk overbelast door het systeem te overspoelen met verkeer. De server krijgt te veel aanvragen te verwerken, kan dit niet aan en de toegang tot het internet of de mailserver wordt zo onmogelijk. Deze aanvallen worden vaak uitgevoerd door hackers die hiervoor een reeks computers inzetten. Klanten met Corporate Fibernet of iFiber kunnen vanaf nu voor de anti-DDoS-dienst kiezen. Hun netwerkverkeer wordt dan continu geanalyseerd door een anti-DDoS-managementsysteem, dat de typische volumetrische DDoS-aanvallen zal opsporen.

In het geval van een aanval, wordt al het netwerkverkeer van de klant omgeleid naar een scrubbinginfrastructuur. Die zal de DDoS-aanval eruit filteren en alleen het goede netwerkverkeer naar de klant doorsturen. Dat proces verloopt volledig automatisch en zonder dat de klant er iets van merkt. De aanval bereikt het netwerk van de klant niet, waardoor zijn bandbreedte dus ook nooit in gevaar komt.

Naast anti-DDoS op zijn netwerk, biedt Telenet ook onsite of cloud anti-DDoS-oplossingen aan. Met de onsite oplossing wordt een toestel op het netwerk van de klant geïnstalleerd, dat DDoS-aanvallen detecteert en afslaat. De cloudoplossing filtert het netwerkverkeer van de klant op het internet via een wereldwijd netwerk van scrubbing centers, zodat het goede van het slechte verkeer wordt gescheiden.