Groep Steylaerts breidt zijn personeelsbestand verder uit. Er worden verschillende extra krachten aangeworven om mee te werken aan de groei van het bedrijf. “We realiseren al jaren groeicijfers van 15%”, zegt zaakvoerder Patrick Steylaerts. Groep Steylaerts is de Belgische nummer één in tegelverkoop en totale badkamerrenovaties.
Met een nieuwe financiële directeur, een hr-assistant, een sales assistant en een project assistant wil Groep Steylaerts uit Berlaar de sterke groeilijnen ook in de komende jaren onverminderd verderzetten. Het bedrijf is in 1961 opgezet door vader Jos Steylaerts en groeide van een eenmansbedrijf met tien verschillende tegels uit tot een gigant. In 1993 namen zonen Peter en Patrick de leiding van het bedrijf over. In 2001 volgde een verhuis naar de huidige toonzalen op de Markt van Berlaar die in 2013 totaal werden vernieuwd. Om opslagcapaciteit te hebben voor de voorraad van meer dan 200.000 m² tegels, werd in Park Diamant in Berlaar een logistiek en administratief centrum gebouwd in 2008. In 2013 werd dat nog uitgebreid. In 2010 werd Azuleo in Antwerpen overgenomen. De groep tekent vandaag voor een omzet van zowat 21 miljoen euro en 70 personeelsleden.
“Toen wij onze eerste stappen zetten in het bedrijf van onze vader realiseerden we een omzet van drie tot vier miljoen Belgische frank,” herinnert Patrick Steylaerts zich. “Wij hebben de firma al die jaren onafgebroken uitgebreid. Ik durf zelfs stellen dat wij nog nooit een slecht jaar hebben gehad.”
De merknamen Steylaerts en Azuleo zijn bekend. Wie aan nieuwe tegels toe is of zijn badkamer wil renoveren, denkt spontaan aan Steylaerts. “Maar nieuwe mensen aanwerven, was minder evident”, zegt Patrick Steylaerts nog. “Mijn trots was dan ook groot toen ik vaststelde dat onze recente aanwervingscampagne zo’n succes geworden is. Er kwamen veel sollicitaties binnen voor de nieuwe jobs die we aanbieden.”
Zowel de showroom als het enorme logistieke center van Steylaerts zijn ondertussen vaste ankerplaatsen in en om Berlaar. Het bedrijf heeft er zijn reputatie mee hard gemaakt. Het succesverhaal vindt zijn oorsprong in het feit dat de firma al zijn tegels rechtstreeks aankoopt bij buitenlandse tegelfabrieken. “Onze stocks zijn daardoor indrukwekkend groot. Wie een bepaald soort tegels wilt, kan zeker zijn dat wij die in huis hebben. Net zoals we ook altijd onze belofte waar maken om een badkamer binnen de tien dagen volledig te vernieuwen.”