technopolis-750×500

Technopolis wil via Plopsaqua meer mensen bereiken

MECHELEN – Technopolis wil als deel van zijn langetermijnvisie de komende jaren een netwerk van strategische partnerships uitbouwen. Ceo Stephane Berghmans en voorzitter van de raad van bestuur Luc Van den Brande legden ook uit waarom F.T.I/Technopolis het naastliggende terrein verhuurde voor de realisatie van Plopsaqua Mechelen.

Technopolis is actief op zoek naar externe stakeholders die hun nieuwste technologieën en hun laatste wetenschappelijk onderzoek aan een heel breed publiek willen laten zien.

“Via structurele partnerships zorgen we voor een innovatief en kwalitatief hoogstaand aanbod en zal Technopolis evolueren naar een proeftuin waar je van de digitale toepassingen van de toekomst kan proeven en kan kennismaken met het laatste wetenschappelijk onderzoek. Dat is precies wat we willen bereiken met de nieuwe Partnerzone die tegen eind 2020 in Technopolis zal openen”, aldus ceo Stephane Berghmans.

Plopsa

Ook de keuze voor Plopsa als partner maakt deel uit van een groter strategisch kader om het succes en de uitstraling van Technopolis te vergroten.

“Het was een weldoordachte keuze van F.T.I/Technopolis om de terreinen grenzend aan Technopolis via ondererfpacht beschikbaar te stellen aan een derde partij. We zijn er ook van overtuigd dat de keuze voor Plopsa past binnen de missie om een meer gediversifieerd publiek te bereiken. Het doelpubliek van Plopsaqua stemt niet helemaal overeen met dat van Technopolis en dat is een goede zaak. We willen zoveel mogelijk mensen fascineren voor wetenschap en technologie”, zegt Luc Van den Brande.

“De site zal de ideale bestemming worden voor een daguitstap naar twee grote trekpleisters (Technopolis en Plopsaqua). We zijn dan ook van plan om voordelige combibezoeken aan te bieden. Ook streven we naar synergieën op het vlak van marketing en gezamenlijke B2B-activiteiten. “