Syneton werd in 2001 opgericht en biedt kantoorbeheersoftware voor accountantskantoren aan. De oplossingen die Syneton biedt, vereenvoudigen en automatiseren de werking van het kantoor (tijdregistratie, projectmanagement, klantmanagement (CRM), medewerkersmanagement (HRM), contactmanagement en rapportagetools). Syneton heeft 35 medewerkers en bedient in België ruim 1.200 accountantskantoren.
“De samenwerking met Visma geeft ons zowel nationaal als internationaal nog meer armslag om ons platform verder uit te bouwen. Door aan te sluiten bij de stabiel groeiende Visma-familie versterken we onze betrouwbare positie voor onze klanten en medewerkers”, zegt Christophe Haan, CEO van Syneton
Visma biedt accountants in België al enkele van de meest innovatieve accountancy cloud-oplossingen. John Reynders, Area Director Benelux Visma, is daarom verheugd dat nu ook Belgisch marktleider Syneton ervoor kiest om onderdeel te worden van de groeiende Visma-familie. “Doordat de oplossingen complementair zijn en we beide de branche zeer goed kennen, zien we veel mogelijkheden om meerwaarde voor onze klanten te realiseren in deze samenwerking.”
Syneton zet, onder de huidige naam, de bedrijfsactiviteiten als zelfstandige organisatie voort. De bestaande samenwerkingen en onafhankelijkheid blijven gegarandeerd. De organisatie zal als onderdeel van de Visma-familie samenwerken met de andere Visma-bedrijven in het accountancy-ecosysteem. Er zijn geen management wijzigingen met deze overname gemoeid.