Succes Koffie Van Reeth mikt op KMO’s

koffieNa een succesvolle management buy in staat Succes Koffie Van Reeth, met vestigingen in Schelle, Boom en Niel, opnieuw op de rails. Het bedrijf haalde een bijkomende aandeelhouder in huis die het bedrijf mee nieuwe richtingen moet uitsturen. Succes Koffie Van Reeth was tot nu toe vooral actief in de horeca. Het bedrijf wil nu meer de markt van de KMO’s op.

De familie Van Reeth verkocht eerder in 2014 al haar aandelen in de koffiezaak. Een nieuwe aandeelhouder zag kennelijk een mooie toekomst in wat tot dusver zeker al een succesvolle koffiebrander was.

Precies om het bedrijf extra dynamiek te bezorgen, is na een management buy-in nog een minderheidsaandeelhouder tot het kapitaal toegetreden. De operatie werd begeleid door de SDM Corporate Finance Group uit Borgerhout. Managing partner René Berquin tekende voor het bedrijf mee de hele financiële operatie uit.

“Wij hebben het management van Van Reeth extra ondersteuning gegeven en de MBI na een marktonderzoek mee georganiseerd. Het bedrijf wil op termijn na een rebranding en restyling een nieuwe groeistrategie implementeren en ook stappen zetten in andere sectoren, zoals de bedrijven.” Van Reeth werkte tot nu toe vooral in de horeca waar koffie-apparaten geïnstalleerd werden.

Succes Koffie Van Reeth heeft zijn wortels in Niel maar verhuisde zijn administratie vorig jaar naar Schelle. De koffiebranderij zelf wordt gerund in Boom. Het bedrijf stelt zo’n 20 mensen te werk. “Mooi in die hele herstructurering is dat het management de oude site in Niel opnieuw wil herwaarderen”, zegt René Berquin nog. “Het is de bedoeling om er de aloude koffiecultuur van het koffiebranden te laten herleven. Het lijkt me in het hele plaatje een mooi experiment.”