MECHELEN – Op 2 maart opent STORO in de Maanstraat 5 zijn eerste vestiging in Mechelen. Samen met nog een vestiging in Brecht gaat het om de lancering van het eerste volledige digitaal aanstuurbare self-storage concept in België.
STORO mikt met zijn systeem van boxen die gehuurd kunnen worden, op zowel bedrijven als particulieren. Het boekingsproces verloopt heel eenvoudig en snel via de website, waardoor de gebruiker al na enkele klikken over extra ruimte beschikt.
Initiatiefnemer Lennert De bruyn liet zich voor STORO inspireren door de trends binnen de vastgoedmarkt. “Elke vierkante meter wordt alleen maar duurder waardoor mensen op kleinere oppervlakten gaan wonen. Maar waar blijf je met al je dierbare spullen? In Europa groeit de self-storage markt enorm. Alles bij elkaar zijn er 4290 faciliteiten beschikbaar met een totale oppervlakte van 9,9 miljoen m². Ook in België zal deze groei volgen.”
Groeiende markt
In ons land bestaan er op dit moment 90 self-storage faciliteiten elk met een bezettingsgraad van gemiddeld 81 procent. STORO wil een eenvoudige en snelle oplossing bieden voor de behoefte aan extra ruimte. De boeking gebeurt via de STORO-website. Na enkele klikken beschikt de gebruiker over extra ruimte in de vorm van een of meerdere boxen die gehuurd worden. Elke box is apart beveiligd. De digitale sloten worden via smartphone geopend en via gsm deelt de klant in enkele seconden gebruiksrechten uit. De gebruiker kan op elk moment eenvoudig spullen ophalen en deponeren in de gehuurde box.
Voor professionelen en hobbyisten
Lennert De bruyn van STORO mikt met zijn boxen op zowel bedrijven als particulieren. “Professionele gebruikers kunnen er hun archief of werfmateriaal bewaren. Voor wie tijdelijk ruimte zoekt tijdens een verhuis of renovatie zijn er grotere boxen beschikbaar. Maar ook hobbyisten met moto’s, kampeermateriaal, enzovoort, kunnen bij ons terecht.”
Op middellange termijn heeft STORO de intentie om per jaar 3 nieuwe vestigingen te openen. Qua locatie valt de keuze op gemakkelijk bereikbare plaatsen om zo dicht bij de klanten te kunnen zijn.
Foto: Johan (links) en Lennert De bruyn van STORO.