Startersnet gaat live en breidt uit

startersnetStartersnet, het digitaal B2B-platform voor startende ondernemingen dat in het najaar van 2014 werd gelanceerd, breidt uit en heeft concrete plannen om live te gaan. Al meer dan 230 startende ondernemingen hebben zich geregistreerd op Startersnet, en het aantal stijgt snel. “We breiden ons team uit met een extra commerciële medewerker, want het werk wordt veel te veel”, zegt Sonja Van Remoortere, initiatiefneemster van Startersnet.

“Naast het huidige aanbod van onderling leren netwerken, gratis tips en zorgen voor de naambekendheid van de starters, gaan we nu uitbreiden met bijkomende diensten. We gaan daarvoor werken met vier soorten laagdrempelige abonnementen waarvan nog steeds 1 gratis.”

Bij de bijkomende diensten horen onder meer exclusieve kortingen of aanbiedingen van partners en/of groothandels die de geregistreerde starters extra willen ondersteunen. “We matchen ook leden aan de juiste partner die kan helpen met allerlei problemen of vragen rond financiële ondersteuning, het uitwerken van een marketingstrategie en doelgerichte coaching en advies op maat.”

Na de zomervakantie gaat Startersnet ook live. “Dat gebeurt met het organiseren van starterscafés, want we willen het netwerken nog meer stimuleren. Samen staan we veel sterker. In de toekomst gaan we eveneens exclusieve events organiseren.”

Startersnet zal in de loop van juli een facelift krijgen met de toevoeging van de bijkomende diensten. “We zijn nu volop bezig met het aanleggen van een database waarop al onze partners hun voorstel kunnen doen. We zijn ook nog op zoek naar extra dienstverleners, groothandels of fabrikanten die startende ondernemers (die maximum vijf jaar actief zijn) een exclusief aanbod willen doen.”