whatcpers

Starter van de Week: WhatC maakt reclame speels en niet irritant

MECHELEN – Michael Kuku, Jonas De Keersmaecker en Pieter Moeyersons, zaakvoerders van MJP-Group, ontwikkelden samen de app WhatC. Dit is een ludieke maar uitgekiende marketingtool om merken en producten van bedrijven in de kijker te zetten.

Michael Kuku: “Ons team bestaat uit drie jonge ondernemers die gebeten zijn door creativiteit, originaliteit en technologie. Het huidige project dat we in de markt zetten, is een gepatenteerde marketingtool om prospecten op een toffe, vlotte en speelse manier kennis te laten maken met een bedrijf, product, dienst of artikel.”

Met WhatC wil het trio de irritatie en de verveling vermijden die consumenten vaak voelen bij reclame. “Wij bieden hiervoor een oplossing met de app die gratis gedownload kan worden. Hiermee kan je een spel spelen waarbij het bedrijf/product/merk het onderwerp is.”

Het spel kan door iedereen gratis worden gespeeld. “Elk spel wordt ontwikkeld in samenwerking met een bedrijf. De spelers krijgen een afbeelding te zien en ze moeten raden wat er op staat. Wie het snelst de afbeelding herkent, is de winnaar en krijgt de pot.”

Er is natuurlijk een catch: de afbeelding is gedeeltelijk onherkenbaar gemaakt. “Het beeld is opgedeeld in 100 rasters waarvan wij er 14 vrijgeven. Na x aantal foute raadpogingen van gebruikers komt er een extra deel van het raster vrij, zie je dus iets meer van de afbeelding en stijgt de pot met een bedrag.”

Voordeel voor bedrijven

Bedrijven kunnen volgens de ontwikkelaars van WhatC wel degelijk voordeel halen uit de app. “We maken een hype van hun product of merk door onze gebruikers ernaar te laten zoeken. Wanneer een spel geraden wordt, komt er x aantal uur reclame van een bedrijf dat deelneemt aan een spel van ons.”

“Zo wordt het bedrijf op een interessante mannier voorgesteld aan onze gebruikers waardoor ze die producten of diensten leren kennen. We creëren bij potentiële klanten een honger naar het desbetreffende bedrijf.”

Bent u een starter uit de regio Mechelen-Lier en vertelt u graag uw verhaal aan de bezoekers van onze website? Stuur dan een korte uiteenzetting van uw activiteiten en een bijpassende foto naar redactie@madeinmechelen.be. Als uw verhaal in aanmerking komt voor publicatie, nemen wij contact met u op.

 

 

 

 

 

 

 

Kortom:

Wij proberen de spelers ( potentiële klanten en prospects van het bedrijf ), gebeten te laten worden om het merk of product te raden. Zij gaan gedreven op zoek naar de informatie en zullen bewuster met reclame betrokken worden dit zonder irritatie of verveling de aangeleverde informatie van het bedrijf in zich op te nemen.