Pom&Coco

Starter van de week: Pom & Coco straalt op alle modevlakken

Twee ondernemende vrouwen met een passie voor mode. Meer was er niet nodig voor het ontstaan van Pom & Coco uit Keerbergen. De naam is een verwijzing naar de koosnaampjes die Amélie Timperman en Catherine Op de Beeck vroeger kregen. “Pom & Coco omschrijven we als een fris en eigenzinnig modelabel. Onze collecties zijn comfortabele kledingstukken met vrouwelijke details, elegante fittings en een verfijnde afwerking”, vertelt het duo.

De eerste van vele collecties werd begin dit jaar uitgebracht. Opvallen is niet het doel van de kledij. Wel moet het zeer draagbaar zijn voor levenslustige vrouwen tussen de 30 en 60 jaar met oog voor stijl, kwaliteit en detail. “In ieder stuk proberen we de vrouwelijkheid zoveel mogelijk naar voren te brengen”, legt Catherine Op de Beeck uit, die zich met de financiële aspecten en de uitwerking van de marketingstrategie bezighoudt. Amélie Timperman is verantwoordelijk voor sales, de opvolging van de productie en de website. “Het ontwerpen van de creaties doen we echter samen. Pom & Coco is een op en top Belgisch label.”

Pom & Coco speelt sterk in op de verschuivingen en veranderingen in de retailmarkt. “Fast Fashion is wat de klok slaagt in het midden en hoge modesegment. We brengen geen twee seizoenscollecties per jaar, maar veranderen om de zes weken ons aanbod. Mensen hebben namelijk behoefte aan constante vernieuwing”, klinkt het.

Financiering via WinWinner

De collecties zijn via een netwerk van boetieks en een online shop te koop. Om de identiteit van Pom & Coco nog meer naar het grote publiek uit te dragen, kwamen de dames met een origineel concept. “We hebben bewust gekozen om geen pop-upzaak te openen, omdat we liever dynamisch te werk gaan. Daarom hebben we ons een Airstreamer, een winkel op wieltjes, aangeschaft”, aldus Amélie Timperman. “Bedoeling is dat we ons op tal van lifestyle events en in steden zullen begeven om ons merk op een creatieve manier voor te stellen.”

Om dit alles te financieren, en de opstart van Pom & Coco een duwtje in de rug te geven, heeft het duo haar doelstellingen bekendgemaakt op WinWinner, het online platform voor financiering. “We hopen in totaal 75.000 euro bijeen te krijgen. Het grootste deel daarvan is bestemd voor de productie van nieuwe creaties in 2018/2019. De rest ondersteunt ons marketingbudget van dit jaar, om onze visibiliteit een extra boost te geven.”

In het najaar zal de mobiele boutique van Pom & Coco ook in Mechelen aanwezig zijn, op de Libelle Fair.

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina.