MECHELEN – Verhalenvertellers, beeldgoochelaars en communicatiestrategen. Op die manier profileert Particular zich. Het Mechelse bedrijf bedenkt en maakt audiovisuele producties en doet die in de communicatiestrategie van haar klanten passen.
Particular realiseert reclamespots, reportages, animaties, uitlegvideo’s, enzoverder voor zowel multinationals en kmo’s als lokale ondernemingen en ngo’s. Zo wordt onder meer aan de interne communicatie van IKEA België gewerkt, worden online promospots voor Opera Vlaanderen gerealiseerd of wordt het verhaal van Stoffels Tomaten uit de Kempen verteld.
“We gaan telkens op zoek naar de kern van het bedrijf of de organisatie waarvoor we werken. Die identiteit is cruciaal in het bedenken van creatieve concepten en verhalen die hun communicatiedoel moeten bereiken. Pas dan hebben video’s de kracht om verbindend te zijn en mensen aan te grijpen”, zegt zaakvoerder Christophe Johanns.
Verschil maken
Christophe Johanns houdt van de energie die een start-up uitstraalt. Als 17-jarige werkte hij als student bij het pas opgerichte Combell uit Gent. Hij ondersteunde er de communicatie en optimaliseerde de klantenervaring. Nadien volgde hij een opleiding filmstudies en was hij onder meer actief als online communicatie-expert bij KU Leuven.
“De zoektocht om een verschil te maken voor klanten, te experimenteren en te innoveren, was een soort trigger voor me. De opstart van Particular was daarom een logische stap.”
Vandaag heeft Particular nog geen vaste medewerkers, maar wordt een beroep gedaan op freelancers wanneer nodig. “Het doel is wel om te groeien door integere en positieve producties te maken en zo binnen enkele jaren een team te verzamelen die dezelfde ambities deelt.”
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinmechelen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.