Start-up promoot lambrusco

lambrusco LambruscoWorld is de nieuwe start-up van schoonbroers Tim Van Campenhout en Tom Caluwé uit Londerzeel. “Voorlopig doen we het nog in bijberoep, we hebben allebei nog een andere hoofdjob”, zegt Tim Van Campenhout. “De oprichting van het bedrijf is gegroeid uit onze gezamenlijke liefde voor Italië en de lambrusco. Deze wijn is nog onbekend in Vlaanderen, en dat willen wij veranderen.”

Lambrusco is een mousserende wijn, gemaakt van de lambruscodruif, die sterk mousserend (spumante) of lichtjes mousserend (frizzante) kan zijn. “De verrassend andere bubbel noemen wij het”, aldus Tim Van Campenhout. “De sterkte van de lambrusco is dat er zoveel variaties zijn: rood, wit, rosé, voor een aperitief of bij een zwaardere maaltijd of als begeleiding van een  dessert, het kan allemaal. Zelfs mensen die doorgaans niet graag wijn drinken, raken gecharmeerd door lambrusco.”

LambruscoWorld richt zich zowel tot particulieren als tot bedrijven (onder meer voor relatiegeschenken) en de horeca. “We organiseren op aanvraag proefevents en vanaf het voorjaar gaan we meer actief zijn op beurzen en gaat onze webshop online. In de toekomst is er eventueel ook een mogelijkheid om ons assortiment uit te breiden met andere producten uit de regio’s Emilia Romagna en Lombardije waar de lambrusco wordt geproduceerd, zoals bijvoorbeeld Prociutto di Parma, Parmigiano Reggiano, Aceita Balsamico… Via ons netwerk ter plaatse behoort dat zeker tot de mogelijkheden.”