2-beelden – 2022-12-01T131212.772 Wouter Huyghe.

Stadskoffiebranderij Kaffefabrik schenkt opbrengst eindejaarskoffie aan CAW

MECHELEN - Het is weer zover. Voor het vierde jaar op rij brandt Kaffefabrik een limited edition eindejaarskoffie. Dit jaar mocht Veerle Hildebrandt de verpakking ontwerpen. Een deel van de opbrengst van die koffieverkoop gaat naar het CAW Boom Mechelen Lier, meer bepaald naar de nachtopvang die zij voorziet.

Vorig jaar koos zaakvoerder Wouter Huyghe voor een “specialty coffee” uit Honduras. Dit jaar brandt hij “een peaberry” uit Brazilië. “We kopen die rechtstreeks van de Vlaamse Martine die in Brazilië een koffieplantage heeft”, zegt Huyghe. De koffie wordt verkocht per blik van 500 gram met een opdruk van Veerle Hildebrandt, een Mechelse illustratrice die eerder voor brouwerij Het Anker een design ontwierp.

LEES OOK. Out of office met Wouter Huyghe van Kaffefabrik: “De aanhouder wint. Altijd”

Een deel van de opbrengst gaat naar de nachtopvang van het CAW Boom Mechelen Lier. Zij bieden een bed aan mensen die toegeleid zijn door een erkende hulpverleningsorganisatie en nergens anders de nacht kunnen doorbrengen.

LEES OOK. Starter van de week: Kaffefabrik maakt koffie in de stad