MECHELEN – Het ambitieuze Mechelse hybrid-agency Springbok zet zijn schouders onder de rebranding van SnowWorld.
De snelle groei en uitbreiding van de activiteiten van SnowWorld, beursgenoteerde uitbater van indoorskihallen met Marc Coucke als meerderheidsaandeelhouder, vroegen om een grondige rebranding. SnowWorld wil zich profileren als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Om de juiste branding partner te vinden, werd een competitie uitgeschreven. Het Mechelse bureau Springbok won die branding pitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur.
“We zien SnowWorld als een luchthaven”, vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok. “Je stapt door het hoofdgebouw en hop: je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat.”
“Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport”, vervolgt Alexander Cha’ban. “Ook de andere aspecten van de ervaring – de bars, de restaurants, de overnachtingen… baden in dezelfde sfeer. Onze nieuwe branding past zich flexibel aan al die andere invullingen aan, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”
Toekomstgerichte beeldtaal
Wim Hubrechtsen, ceo van SnowWorld, bevestigt dat SnowWorld zich meteen herkende in het voorstel van Springbok: “Met de nieuwe investeringen willen we wintersport voor iedereen bereikbaar maken en de gastbeleving naar een nog hoger niveau tillen: SnowWorld 2.0 zeg maar. Springbok heeft die briefing goed begrepen en in een eigentijdse, toekomstgerichte beeldtaal vertaald.”
De samenwerking tussen Springbok en SnowWorld is inmiddels van start gegaan. Tegen de start van het nieuwe skiseizoen worden alle vestigingen van SnowWorld aangekleed volgens de nieuwe huisstijl. SnowWorld heeft Springbok ondertussen ook onder de arm genomen als communicatiepartner.