Het voorstel waarmee Springbok de pitch won, neemt de internationale ambities van Reynaers Aluminium als uitgangspunt. Reynaers Aluminium, gespecialiseerd in raam- en deurprofielen, is een bedrijf dat gelooft in innovatie en investeringen als motor voor groei. Dat die aanpak succesvol is, bewijzen de resultaten van de voorbije jaren. Het bedrijf, dat vandaag kantoren heeft in 40 landen, zette reeds sterk in op digitale transformatie overheen de waardeketen.
De verdere investering van Reynaers Aluminium in digitale communicatie is een logische volgende stap. Dominique Schaeken werd aangetrokken als Chief Marketing Officer en ging samen met haar team op zoek naar een strategische en creatieve partner voor een nieuwe, Europese content communicatieaanpak, die maximaal rekening houdt met de gevoeligheden per land. Volgens Dominique Schaeken overtuigde Springbok met een strategische analyse en een data driven aanpak.
Gert Lintermans, Strategy & Business Development Director van Springbok, ziet in de beslissing van Reynaers Aluminium een nieuwe bevestiging dat de geïntegreerde visie van Springbok aanslaat. “Andere agencies bekijken content marketing louter als een creatieve oefening. Maar in onze visie is het een hub waarin data, technologie en creatie samenkomen en resultaatgericht aansluiten op de business- en salesprocessen van de klant. De eerste vruchten van de nieuwe samenwerking tussen Reynaers Aluminium en Springbok zullen vanaf het voorjaar 2021 te zien zijn.”