thumbnail_Sammy Colson Sammy Colson

Springbok gaat voor rebranding van al haar merken

MECHELEN - Springbok, het Mechelse digitale agency, kondigt aan dat vanaf heden alle merken die onder haar vlag vallen verder gaan onder de naam Springbok. Het gaat hierbij om het Brusselse Rise + Shine, en het Nederlandse Adeptiv met daaronder de labels Searchresult en Yourzine. In totaal werken er meer dan 280 mensen voor Springbok, verspreid over Mechelen, Brussel, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht en Amsterdam.

Springbok is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Eind 2020 werd Adeptiv overgenomen waardoor in één klap een digitale marketing-speler ontstond die qua bereik en omvang stevig in de Belgische en Nederlandse top 5 staat. Rise + Shine sloot zich in 2019 aan bij Springbok. Tijdens het coronajaar is de klad er niet ingekomen – alle merken in de groep zien gezonde organische groei en aansprekende namen als Nissan, Honda, Krëfel, AGC Glass Europe, en Neuhaus  werken sinds 2021 met Springbok.

De vandaag aangekondigde naamswijzigingen zijn een logisch gevolg van de samenwerking en integratie. “De namen veranderen overal in Springbok, maar in de kern blijven we doen wat we goed doen: met een diepe specialisatie en persoonlijke benadering onze klanten gezamenlijk bedienen,” aldus Sammy Colson, mede oprichter van Rise + Shine en inmiddels co-CEO van Springbok. “We krijgen van klanten steeds meer vragen die een beter antwoord krijgen als we meer samenwerken. Daarnaast merken we dat we qua cultuur en visie op gelijke hoogte staan. Het is dus niet meer dan logisch dat we nu allemaal onder dezelfde vlag verder gaan, als één bedrijf en één partner voor onze klanten.”

Kim Verhaeghen, die Springbok in 2014 oprichtte, heeft zichzelf als doel heeft gesteld om een bedrijf neer te zetten dat over 100 jaar nog bestaat. Springbok oriënteert zich momenteel op verdere strategische overnames om de digitale offering te verdiepen. Het doel van de onderneming is niet om een one-stop-shop te worden, maar om een digitale renaissance te ontketenen waarin moderne marketing tools niet worden gebruikt om zielloze omzetgroei te stuwen, maar om merken en culturen te creëren voor de lange termijn. Vanuit België en Nederland zet het bedrijf stappen om vanuit een stevige basis, specialistische kennis en met een blik op de toekomst wereldmerken te helpen bij het vertellen van hun digitale verhaal.