MECHELEN – Communicatie- en marketingbureau Springbok breidt in snel tempo uit. Het bureau gaat een joint venture aan met Addrelevance van Peter Coopmans en neemt een project director en senior graphic designer aan.
De technologie van Addrelevance kan in real time voorspellingen maken over het beslissingsprofiel van een websitebezoeker. Dankzij dit profiel kunnen bedrijven de inhoud van hun advertentie of customer journey personaliseren op maat van de man of vrouw in kwestie. Het resultaat is een veel hogere relevantie van de digitale inhoud.
“Conversie optimalisatie werkt het best als je het combineert met machine learning”, legt Peter Coopmans uit. “Er komen zoveel bezoekers op een website. Die kun je manueel nooit individueel analyseren. En machine learning is intussen zo geëvolueerd dat je er geen groot serverpark meer voor nodig hebt.”
Alexander Cha’ban, managing partner van Springbok, is bijzonder blij met de joint venture. “De technologie van Addrelevance en de knowhow van Peter Coopmans sluiten perfect aan bij onze kijk op de ontwikkeling van digitale communicatie. Ons motto making brands human krijgt door de personalisatie van Peters aanpak weer een bredere dimensie.”
“De klanten van Springbok tonen zich alvast zeer geïnteresseerd”, vult Vincent Van Lingen, de andere managing partner van Springbok, aan. “Dankzij de joint venture met Addrelevance hebben we een uniek conversie optimalisatie aanbod op de Benelux-markt.”
Springbok nam tevens project director Christophe Mes en senior graphic designer Olivier Segers aan. Mes zal digitale projecten helpen organiseren en dienen als aanspreekpunt voor de klant. Ook het GDPR-luik neemt hij op zich.
Olivier Segers zal zich toeleggen op brandingprojecten, waar hij al een jarenlange ervaring heeft in opgebouwd.